Verzending

Maatregelen Post NL | Maximum aan te leveren pakketten 

Door een enorme toename in de vraag naar onze producten en de effecten van de Corona-crisis, is het zowel bij ons als onze logistieke partners zoals bij POST NL erg druk en moeten wij ons allen houden aan het aan het RIVM protocol, wat de nodige vertraging kan opleveren.

Op dit moment kampt Post NL met een personeelstekort waardoor wij per dag niet meer dan het dag-gemiddelde aantal pakketten mogen verzenden met als geval dat het kan voorkomen dat er (dagelijks) een aantal pakketten achter moeten blijven.  Natuurlijk is dit heel vervelend, echter kunnen wij hier zelf niets aan doen. De pakketten die eventueel achter blijven zullen de opvolgende werkdag worden verzonden.  Hierdoor kan het voorkomen dat een afgegeven track en trace bericht niet direct werkt, Zodra het pakket bij Post NL gescand wordt zal de track en trace aktief worden.

Bereikbaarheid

Vanwege de drukte zijn wij telefonisch minder goed bereikbaar. U kunt het best per e-mail contact met ons opnemen voor eventuele vragen.

Voorraad en levertijden

Wij doen ons best om alle bestellingen dagelijks te versturen; Het kan echter voorkomen dat, door de extreme drukte en een enorme toename in de vraag naar onze producten, de vermelde voorraad op onze website niet volledig actueel is.  Daarnaast is er bij veel van onze leveranciers een tekort aan personeel, waardoor uitlevering van bestelde producten van onze leveranciers naar ons ook een enkele dag langer kan duren.   Wij proberen dit vanzelfsprekend tot een minimum te beperken door er voor te zorgen dat wij wekelijks diverse vijverproducten aangeleverd krijgen.

Bezorgen van pakketten

De pakketdiensten hebben maatregelen getroffen om besmetting en verspreiding tegen te gaan. Pakketten worden niet meer overhandigd. De bezorger houdt 1,5 meter afstand van de ontvanger. De bezorger belt aan en zet de zending op de grond klaar, hij of zij wacht op afstand tot de ontvanger deze in ontvangst neemt. Bij nat weer zal de bezorger aanbellen en de zending in de hand houden. Zodra de ontvanger opendoet vraagt de bezorger om afstand te nemen en zet hij of zij de zending over de drempel en droog binnen.

Volgens de eerder aangekondigde maatregel tekent onze bezorger na toestemming van de ontvanger voor ontvangst door de laatste 3 tekens van de legitimatie te noteren.

Afhalen van pakketten is (nog) mogelijk

Vooralsnog is het nog steeds mogelijk om bij ons (uitsluitend na gemaakte afspraak) bestellingen af te halen. Wel vragen wij u om wat afstand te houden en de hygiënemaatregelen te volgen. Onze voorkeur heeft online betalen (ideal of creditcard, paypal, enz.)

Het versturen van pakketten naar België

De overheid in België heeft nieuwe maatregelen aangekondigd tegen het verspreiden van het coronavirus. Tot nog toe bezorgen we pakketten zoals u van ons gewend bent. De nieuwe maatregel van de Belgische regering om niet-essentiële winkels te sluiten vanaf 18 maart om 12:00 uur heeft als gevolg dat een deel van de PostNL-punten in België gesloten is. Dit heeft invloed op webwinkels die pakketten naar België versturen.

Pakketten op Post NL-punten in België

De pakketten die voor 18 maart 12:00 uur nog niet zijn opgehaald, blijven opgeslagen op het Post NL afhaal-punt. Post NL doet er alles aan om hiervoor een oplossing te vinden. Pakketten die op dit moment onderweg zijn naar gesloten Post NL-punten zullen teruggestuurd worden naar de afzender.
 
In België geldt een tweede aanbiedpoging. Indien een consument bij de tweede bezorgpoging het pakket niet in ontvangst kan nemen, wordt dit pakket naar een Post NL-punt verstuurd dat openblijft. Consumenten worden op de hoogte gebracht zodat zij hun pakket kunnen ophalen bij de betreffende locatie.