• Lorem ipsum

Levertijd & Verzendkosten

Maatregelen Post NL | Maximum aan te leveren pakketten 

Door een enorme toename in de vraag naar onze producten en de effecten van de Corona-crisis, is het zowel bij ons als onze logistieke partners zoals bij POST NL erg druk en moeten wij ons allen houden aan het aan het RIVM protocol, wat de nodige vertraging kan opleveren.
Op dit moment kampt Post NL met een personeelstekort waardoor wij per dag niet meer dan het dag-gemiddelde aantal pakketten mogen verzenden met als geval dat het kan voorkomen dat er (dagelijks) een aantal pakketten achter moeten blijven.  Natuurlijk is dit heel vervelend, echter kunnen wij hier zelf niets aan doen. De pakketten die eventueel achter blijven zullen de opvolgende werkdag worden verzonden.  Hierdoor kan het voorkomen dat een afgegeven track en trace bericht niet direct werkt, Zodra het pakket bij Post NL gescand wordt zal de track en trace aktief worden.

Bereikbaarheid

Vanwege de drukte zijn wij telefonisch minder goed bereikbaar. U kunt het best per e-mail contact met ons opnemen voor eventuele vragen.

Voorraad en levertijden

Wij doen ons best om alle bestellingen dagelijks te versturen; Het kan echter voorkomen dat, door de extreme drukte en een enorme toename in de vraag naar onze producten, de vermelde voorraad op onze website niet volledig actueel is.  Daarnaast is er bij veel van onze leveranciers een tekort aan personeel, waardoor uitlevering van bestelde producten van onze leveranciers naar ons ook een enkele dag langer kan duren.   Wij proberen dit vanzelfsprekend tot een minimum te beperken door er voor te zorgen dat wij wekelijks diverse vijverproducten aangeleverd krijgen.

Verzenden

Wij verzenden altijd snel: binnen 24/48 uur na ontvangst van betaling. (mits voorradig)

Wij hechten veel waarde aan een veilige en snelle levering van de door u online bestelde vijverproducten. Wij werken o.a. samen met PostNL om uw bestellingen zorgvuldig af te leveren. Bestellingen worden door ons zelf ingepakt en uitgeleverd aan PostNL. Op deze manier kunnen wij garanderen dat uw bestelling altijd op een veilige manier verpakt is. Wij verpakken alle producten zo zorgvuldig mogelijk. Emmers worden met plakband extra dicht gemaakt ter voorkoming dat deze open zal gaan tijdens transport en Vloeistoffen zoals waterbehandelingsproducten voor uw vijver en medicaties worden altijd in een aparte plastic zak verpakt, dit vanwege het feit dat tijdens het transport de mogelijkheid bestaat tot lekken, zodat een eventuele 'lekkage' opgevangen kan worden.
Breekbare producten zoals bijvoorbeeld vervangingslampen worden zorgvuldig ingepakt in noppenfolie.

Snelheid van levering

Voor de meeste producten geldt voor 18:00 uur besteld is de volgende werkdag in huis. Mocht het een keer voorkomen dat een product niet voorradig is, dan geldt voor het overgrote deel van ons assortiment een levertijd van 1 tot 3 werkdagen (inclusief zaterdag).  Bovendien ontvangt u van ons altijd bericht als een product niet binnen de gestelde levertijd van 3 werkdagen kan plaatsvinden (omdat een product bijvoorbeeld niet op voorraad blijkt te zijn) en zullen u dan bovendien informeren wat de te verwachte leverdatum zal zijn.

Vanwege vrijwel dagelijkse aanvoer van nieuwe voorraad door onze leveranciers kunnen wij snel leveren en hebben wij altijd ‘verse’ producten zoals koivoer, bacteriën, medicijnen en waterbehandelingsproducten direct uit voorraad leverbaar.

Bezorgen van pakketten

De pakketdiensten hebben maatregelen getroffen om besmetting en verspreiding tegen te gaan. Pakketten worden niet meer overhandigd. De bezorger houdt 1,5 meter afstand van de ontvanger. De bezorger belt aan en zet de zending op de grond klaar, hij of zij wacht op afstand tot de ontvanger deze in ontvangst neemt. Bij nat weer zal de bezorger aanbellen en de zending in de hand houden. Zodra de ontvanger opendoet vraagt de bezorger om afstand te nemen en zet hij of zij de zending over de drempel en droog binnen.
Volgens de eerder aangekondigde maatregel tekent onze bezorger na toestemming van de ontvanger voor ontvangst door de laatste 3 tekens van de legitimatie te noteren.

Afhalen van pakketten is (nog) mogelijk

Vooralsnog is het nog steeds mogelijk om bij ons (uitsluitend na gemaakte afspraak) bestellingen af te halen. Wel vragen wij u om wat afstand te houden en de hygiënemaatregelen te volgen. Onze voorkeur heeft online betalen (ideal of creditcard, paypal, enz.)

Ook kunt u uw bestelling afhalen bij een van de vele PostNL locaties.  Bij het afrekenen kunt u de afhaal locatie naar wens kiezen. 

Het versturen van pakketten naar België

De overheid in België heeft nieuwe maatregelen aangekondigd tegen het verspreiden van het coronavirus. Tot nog toe bezorgen we pakketten zoals u van ons gewend bent. De nieuwe maatregel van de Belgische regering om niet-essentiële winkels te sluiten vanaf 18 maart om 12:00 uur heeft als gevolg dat een deel van de PostNL-punten in België gesloten is. Dit heeft invloed op webwinkels die pakketten naar België versturen.

Pakketten op Post NL-punten in België

De pakketten die voor 18 maart 12:00 uur nog niet zijn opgehaald, blijven opgeslagen op het Post NL afhaal-punt. Post NL doet er alles aan om hiervoor een oplossing te vinden. Pakketten die op dit moment onderweg zijn naar gesloten Post NL-punten zullen teruggestuurd worden naar de afzender. 
In België geldt een tweede aanbiedpoging. Indien een consument bij de tweede bezorgpoging het pakket niet in ontvangst kan nemen, wordt dit pakket naar een Post NL-punt verstuurd dat openblijft. Consumenten worden op de hoogte gebracht zodat zij hun pakket kunnen ophalen bij de betreffende locatie.

Schade tijdens transport:

Schade tijdens transport van uw producten dienen binnen 48 uur na ontvangst bij ons gemeld te worden.

Wanneer word mijn bestelling verstuurd?

Op het moment dat uw bestelling is verzonden ontvangt u automatisch per mail een track & trace code van uw pakket. Deze code zal rond 20:00 uur 's avonds geactiveerd worden.

Let op: Bij orders die door ons na 18:00 uur worden verzonden, kan het voorkomen dat er één levering dag later dan de opvolgende werkdag word vermeld, controleer dan zekerheidshalve de opvolgende dag dan nogmaals de track en trace code.

Op welke dagen worden de pakketten ter verzending bij PostNL aangeboden?


Wij versturen met uitzondering van zon- en feestdagen elke dag, 6 dagen per week.  Deze worden dan (doorgaans) de volgende werkdag bij u bezorgd.

Op welke dagen kunt u uw bestelling verwachten?:

Bezorgtijden POST NL maandag t/m vrijdag zaterdag: 08:00 - 22:00 uur en op zaterdag tot 18:00 uur.

Uitzonderingen :

Tijdens en rondom feestdagen en Black Friday kan een iets langere levertijd gelden, dit vanwege de enorme drukte bij de diverse postsorteercentra.

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen.

Verzendkosten Nederland en België:

Alle zending boven de 50 euro en met een adres in Nederland of België worden GRATIS bezorgd tot 30 kg en een maximale grootte van 174 x 50 x 50 cm.

Voor orders in Nederland en België onder de 50 euro worden automatisch € 7,95 (incl. btw) verzendkosten in rekening gebracht.

Voor buitenlandse zendingen wordt een bijdrage in de verzendkosten in rekening gebracht, deze kosten worden automatisch berekend en vermeld tijdens het bestelproces.

Wij versturen ook alle artikelen (met uitzondering van: vissen en bestellingen die meer wegen dan 1500 kg) naar EU-landen. Hou hierbij rekening met een iets langere levertijd. 

Uitzonderingen gratis verzending / Palletvracht / Lengtevracht en Meer

Indien uw bestelling niet via een pakket kan worden verzonden (bijvoorbeeld, filterinstallaties, vijverfolie, lengtevracht en / of andere goederen) dan kan hiervoor een meerprijs voor de transportkosten in rekening worden gebracht.  Vanzelfsprekend stellen wij u hier na ontvangst van bestelling van op de hoogte en zullen wij navraag doen bij onze transporteur naar de exacte kosten en u hiervan informeren.

Voor het verzenden van vijverfolie in Nederland worden € 35,00 tijdens het bestelproces in rekening gebracht. (voor buitenlandse zendingen op basis van aanvraag)

Voor bestellingen die als totaal gewicht zwaarder zijn dan 30 KG betaald u voor elke extra 30 KG het geldende verzendtarief, met uitzondering van bestellingen met uitsluitend voer voor uw vissen.

Pallet en stukgoed. Dit zijn producten die te groot zijn voor de pakketdienst. U betaald hiervoor het geldende tarief. Indien wij een pallet moeten versturen dan vragen wij deze kosten na bij onze transporteur en zullen u dan informeren wat hiervoor de transportkosten zullen zijn.
Breekbare producten, zoals aquariums of waterornamenten worden ook uitsluitend bezorgd op een pallet, u betaald hiervoor het pallettarief.
Voor het verzenden van producten met een lengte van langer dan 1,74 meter (zoals bijvoorbeeld pvc buizen of schepnetten met een langere steel)  geldt een lengtetarief.  Ook hiervoor geldt dat wij een bijdrage in de verzendkosten in rekening kunnen brengen, vanzelfsprekend zullen wij deze kosten eerst met u bespreken voordat wij kunnen/mogen versturen.  

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

Uw bestelling wordt met onze verzendpartners bezorgd op het opgegeven afleveradres. Als u niet thuis bent zal de vervoerder het bij de buren aanbieden en in uw brievenbus een kaartje achterlaten met daarop de gegevens waar u uw bestelling kunt afhalen. 

POSTNL PAKKETTEN NOG MAAR ÉÉN KEER AAN DE DEUR AANGEBODEN

De online markt is sterk in beweging. PostNL speelt daar voortdurend op in door de pakketbezorging zo goed mogelijk op zowel de groei als de wensen van verzenders en ontvangers af te stemmen. Met als doel pakketten in één keer bij de ontvanger af te leveren: waar en wanneer zij dat willen. Dat lukt in 95% van de gevallen bij de eerste bezorgpoging. Als gekozen is voor thuisbezorging wordt het pakket vanaf heden altijd één keer thuis aangeboden. Lukt het de bezorger niet om het pakket thuis af te leveren, dan gaat het vanaf nu direct naar de dichtstbijzijnde PostNL-locatie. Klantonderzoek heeft uitgewezen dat de meeste ontvangers dat graag willen. Op deze manier kunnen ontvangers hun pakket daar namelijk een dag eerder dan voorheen ophalen. PostNL werkt er hard aan om de pakketbezorging zo goed mogelijk op zowel de groei als de wensen van verzenders en ontvangers af te stemmen. In de afgelopen jaren zijn er steeds meer mogelijkheden toegevoegd om ontvangers meer controle over de bezorging van hun pakket te bieden. Daardoor slaagt PostNL er inmiddels in om zo’n 95% van de pakketten al bij de eerste bezorgpoging af te leveren. Uit ervaring blijkt dat een groot deel van de ontvangers waarbij de eerste bezorgpoging niet slaagde, ook bij de tweede poging niet thuis is. En uit klantonderzoek weten we dat de meeste ontvangers liever willen dat deze pakketjes direct naar een PostNL-locatie worden gebracht. Dan zijn deze pakketten namelijk een dag eerder beschikbaar. Er zijn op dit moment zo’n 3.300 PostNL-locaties in Nederland dus er is er altijd een in de buurt.  Bovendien kunt u bij ons bij het bestelproces ook direct  aangeven of u het pakket bij een PostNL afhaalpunt wilt afhalen.  Wel zo gemakkelijk !

Wat als je wel een verzendbevestiging hebt gekregen, maar het pakketje komt maar niet?: 

Houd altijd rekening met een bezorgperiode van 1-2 werkdagen (tenzij anders gecommuniceerd) Dat is de marge die onze verzendpartners hanteren. Is het met 3 werkdagen nog niet binnen na berichtgeving, mail ons dan zodat wij voor u op onderzoek kunnen gaan.

Er ontbreekt iets aan mijn bestelling:


Als er op uw factuur iets staat dat in uw pakket had moeten zitten, maar dit is niet het geval, neemt u dan contact op met onze klantenservice via een mail aan [email protected]

Vermeld alstublieft uw ordernummer en het product dat u mist en wij zullen dit voor u onderzoeken. Normaal gesproken kunnen wij het ontbrekende artikel gratis aan u naleveren. Mocht dit niet mogelijk zijn zullen wij het bedrag dat u voor het artikel betaald heeft aan u vergoeden.

Heeft u nog vragen?

Neem gerust contact op met onze klantenservice via [email protected]

Wij zijn telefonisch bereikbaar op 06 - 26 078 252
 

Er is een fout gemaakt met mijn bestelling

Helaas zijn fouten niet altijd te voorkomen, maar wij zullen ons best doen dit zo goed mogelijk met u op te lossen. Als u een fout in uw bestelling heeft geconstateerd, neemt u dan contact op met onze klantenservice via e-mail